.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كمبود بنزين در صورت ادامه روند فعلي سهميه‌بندي
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، گفت: اگر روند سهميه‌بندي بنزين بدين شكل ادامه يابد، با مشكل كمبود بنزين مواجه خواهيم شد...
كمبود بنزين در صورت ادامه روند فعلي سهميه‌بندي

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، گفت: اگر روند سهميه‌بندي بنزين بدين شكل ادامه يابد، با مشكل كمبود بنزين مواجه خواهيم شد.
به گزارش شمال نیوز ، سيدعلي ادياني‌راد، در گفت‌وگو ايسنا، در خصوص وضعيت سهميه‌بندي بنزين، افزود:‌ هفته‌ گذشته آخرين وضعيت سهميه‌بندي بنزين در كميسيون انرژي بررسي شد، نمايندگان اين دغدغه را دارند كه با توجه به اين‌كه دولت سهميه بنزين شش ماه نخست سال را براي هر ماه 100 ليتر اعلام كرده است، احتمالا در چارچوب قانون بودجه 88 در نيمه دوم سال در راستاي تامين بنزين مورد نياز داخل كشور با مشكل اجرايي مواجه خواهد شد.
به گفته وي؛ برابر با بودجه 88 دولت مكلف است بنزين توليد داخل كه ميانگين آن 45 ميليون ليتر در روز است را به سهميه بنزين در داخل كشور تخصيص دهد و مازاد نياز مردم با وارد كردن بنزين تامين شود، علاوه بر آن دولت مكلف است قيمت تمام شده بنزين وارداتي را از مردم اخذ كند، بر همين مبنا مجلس شوراي اسلامي هيچ وجهي را براي پرداخت يارانه بنزين وارداتي در اختيار دولت نخواهد گذاشت.
ادياني‌راد در ادامه افزود: برهمين اساس سردار رويانيان رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور و شهنازي‌زاده معاون وزير نفت به كميسيون دعوت شدند تا پاسخگويي دغدغه‌هاي نمايندگان باشند و برنامه‌ها و راهكارهايي كه در دست اجرا دارند را به اطلاع اعضاي كميسيون برسانند، اما از آنجا كه كار جمع‌بندي نهايي دولت انجام نگرفته بود، كميسيون مدعوين و مسوولين حاضر در جلسه به اين نتيجه رسيدند كه جمع‌بندي نهايي را به جلسه بعد موكول كنند تا دولتمردان با جمع‌بندي نظرات نهايي مشخص كنند كه براي شش ماه دوم چه راهكاري را پيش خواهند گرفت تا هم قانون اجرا شود و هم يارانه‌اي براي وارد كردن بنزين وارداتي از مجلس دريافت نكنند.
وي تاكيد كرد:‌ اعضاي كميسيون انرژي و نمايندگان مجلس معتقدند رفتار مسؤولان بايد در چارچوب قانون تعريف شود البته يكي از مباحثي كه از جانب سردار رويانيان و شهنازي‌زاده مطرح كردند؛ پيش‌بيني ما اين است كه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كه يك فوريت آن پيش از عيد تصويب شد در صحن علني مطرح و اجزاي آن به تصويب برسد، به طور طبيعي با آزادسازي قيمت بنزين و حذف سهميه مشكل حل خواهد شد اما نمايندگان معتقدند اساسا روي طرحي كه هنوز شكل قانوني پيدا نكرده و جزئيات آن در صحن علني مجلس معين خواهد شد، نبايد با فرض احتمالي برنامه‌ريزي كرد چرا كه منتج به نتيجه نخواهد بود.
مخبر كميسيون انرژي مجلس در خاتمه خاطرنشان كرد: اعضاي دولت براي حل مشكل سهميه‌بندي بنزين به تصويب جامع و كامل هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس اميدوارند. هم اكنون در انتظار ارائه راهكار براي شش ماهه دوم و جمع‌بندي نهايي از سوي دولت به كميسيون انرژي مجلس هستيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 تير 1388
دوست عزیز ایشان مخبر کمیسیون انرژی دیگر نیستند و فقط عضو هستند
نا شناس 9 تير 1388
مهم آن است که یک نماینده در صحن علنی مجلس و رسانه های عمومی حضور فعال و چشمگیر داشته باشد ، که این خصوصیت در آقای دکتر ادیانی در حد عالی هست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.